“İmam Hatip Şöleni”, “Yeni Eğitim Sistemi ve İmam Hatip Okulları” konulu panel ve çalıştay 29-30-31 Mayıs tarihlerinde Balıkesir’de yapıldı.
Gençlik ve Spor Bakanlığı proje destekleri kapsamında Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) tarafından yürütülen “İHL’lerin Sorunları, Gelişimi ve Gelecek Tasarımı” projesi kapsamında organize edilen “İmam Hatip Şöleni”, “Yeni Eğitim Sistemi ve İmam Hatip Okulları” konulu panel ve çalıştay 29-30-31 Mayıs tarihlerinde Balıkesir’de yapıldı.
İMAM HATİP ŞÖLENİ
29 Mayıs Cuma akşamı saat 20.45’te gerçekleştirilen “İmam Hatipliler Şöleni” Balıkesir Lisesi Konferans Salonu’nda yapıldı. Öğrenci ve velilerinin yanısıra Balıkesirli vatandaşların katıldığı şölen açılış konuşmaları ile başladı. İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Cengiz ve TİMAV Genel Başkanvekili Prof. Dr. Muhiddin Okumuşlar’ın selamlama konuşmalarının ardından sahne alan ezgi sanatçısı Alper Kiş, sevilen eserlerini salondaki misafirler için seslendirdi.
30 Mayıs Cumartesi günü Ayvalık Cunda Uygulama otelinde gerçekleştirilen panele ise Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Muhterem Kurt, Türkiye İmam Hatipliler Vakfı Genel Başkanvekili Muhiddin Okumuşlar, Milli Eğitim Müdürü Yusuf Cengiz, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ile idareci ve öğretmenler katıldı.
Prof. Dr. Mehmet Bayyiğit’in oturum başkanlığını yaptığı panelde; Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Muhterem Kurt “Yeni Eğitim Sistemi ve 4+4+4”, Selçuk Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali Aydemir “İmam Hatip Okullarının Toplumsal Karşılığı ve Önemi”, Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhiddin Okumuşlar ise “İmam Hatip Okulları Müfredatı ve Din Eğitimi” konulu bildirilerini sundu. Panelde yeni eğitim sistemi ve İmam Hatip Okulları konuşuldu.
2 GÜNLÜK ÇALIŞTAYDA İMAM HATİPLER KONUŞULDU
Panelin ardından 4 oturum halinde 2 gün devam eden “Yeni Eğitim Sistemi ve İmam Hatip Okulları” çalıştayına geçildi. Balıkesir’e bağlı 20 ilçeden formatör öğretmenler ve idarecilerin katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayda İmam Hatip Okullarında yaşanan müfredat sıkıntıları, öğretmen ve öğrenci niteliği sorunları tartışıldı. Çalıştayda ortaya konulan ve tartışılan fikirler çerçevesinde 70’in üzerine maddeden oluşan sonuç bildirisinin hazırlanıp imza altına alınmasıyla çalıştay sona erdi.