Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) tarafından yapılan ‘Türkiye’de İmam Hatip lisesi ve İmam Hatipliler Algısı’ kamuoyu araştırmasının sonuçlarını açıklayan TİMAV Genel Başkanı Abdullah Eceviz Öksüz, toplumun imam hatibi 
Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) tarafından yapılan ‘Türkiye’de İmam Hatip lisesi ve İmam Hatipliler Algısı’ kamuoyu araştırmasının sonuçlarını açıklayan TİMAV Genel Başkanı Abdullah Eceviz Öksüz, toplumun imam hatibi özlediği sonucunun çıktığını söyledi
TİMAV’ın yaptırdığı Türk halkının imam hatip lisesi ve imam hatipli öğrenci ve mezunlara bakış açıları ile bu konudaki algıları tespit eden ‘Türkiye’de İmam Hatip Lisesi ve İmam Hatipliler Algısı’ araştırmasının sonuçları açıklandı. 26 il merkezinde toplan 2 bin 689 kişi ile yapılan araştırmaya göre çocuğu veya bir yakınının imam hatip lisesine gitmesini katılımcıların yüzde 27,5’i çok istediğini, yüzde 21,1’i gitmesini desteklediğini, yüzde 27,6’sı tercihine saygı duyduğunu, yüzde 3,5i de önemsemeyeceğini iade etti. Yüzde 20,3’lük kesim ise bir yakınının imam hatip lisesine gitmesini olumsuz karşıladı.
8 bölümden oluşan araştırmada Türk halkının imam hatip lisesi ve imam hatipli öğrenci ve mezunlarına bakış açıları ve bu konudaki algıları, dindar nesil, din eğitim ve rejim tartışmaları bağlamında imam hatip lisesi misyonu, bir eğitim kurumu olarak imam hatip liseleri ve diğer kurumlar ile kıyaslama, siyaset ve ideoloji bağlamında imam hatip liseleri, 4+4+4 algısı ve değerlendirmesi gibi konularda dikkat çekici sonuçların ortaya çıktığı bildirildi.
Araştırmanın sonuçları TİMAV Genel Başkanı Abdullah Ecevit Öksüz ve proje araştırma grubu üyeleri Doç. Dr. Ertan Özensel, Yrd. Doç. dr. Mahmut Hakkı Akın, Yrd. Doç. dr. Mehmet Ali Aydemir, statü Araştırma Genel Müdürü Cenk Şener ve Genar Araştırma Genel Müdürü Mustafa Şen’in de katıldığı toplantı ile değerlendirildi.
İMAM HATİP GÜVEN VERİYOR, DEĞER KATIYOR
TİMAV Genel Başkanı Abdullah Ecevit Öksüz, bir eğitim kurumu olmanın yanı sıra toplumda bulduğu karşılık ile imam hatip liselerinin diğer eğitim kurumlarına göre farklılık gösterdiğine dikkat çekti. Türkiye’de imam hatiplere toplumun her kesiminden olumlu bir bakışı geliştirildiğini dile getiren Öksüz, “Bu araştırmada tespit edildiği üzere, imam hatip liseleri toplumun önemli bir kesimi için, milli ve manevi değerleri uhdesinde toplayan, uzlaşmacı ve insana saygıyı önceleyen, çalışma ahlakına sahip, paylaşımcı ve yardımsever bireyler yetişmesinde söz sahibi olan eğitim kurumları olarak önemsenmektedir. Bununla birlikte bir diğer genel algı ise imam hatiplerin güvenilir insanları yetiştiren bir eğitim kurumu olmasıdır. Araştırmanın ortaya koyduğu tespitlerden biri de imam hatip liseli olmanın bir değer kaynağı olduğudur” diye konuştu.
ARAŞTIRMADAN ÇIKAN ÇARPICI SONUÇLAR
Araştırma komisyonunda görev alanlardan Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ertan Özensel ise araştırmadan çıkan sonuçları açıkladı. Sonuçlarda önce çıkan başlıklar ise şu şekilde: “Çocuğu veya bir yakınının imam hatip lisesine gitmesini katılımcıların yüzde 20,3’ü olumsuz karşılarken, yüzde 27,5’i çok istediğini, yüzde 21,1’i de gitmesini desteklediğini belirtti. Geri kalan kısmı ise tercihlere saygı duyduğunu söyledi. İmam hatip liselilerin topluma uyum sağlayamadığı yönündeki yargıya ankete katılanların yüzde 56,6’sı karşı çıktı. Yüzde 53,8’i imam hatiplilerin milli ve manevi değerlere sahip oldukları, yüzde 53,3’ü geleneklere ve göreneklere bağlı oldukları, yüzde 61,8’i devlet malına zarar vermeyecekleri, yüzde 61,9’u vatansever oldukları, yüzde 58,8’i kibar oldukları yönünde değerlendirme yaptı. Dindar nesil, din eğitimi ve rejim tartışmaları konusunda ise toplumun yüzde 70,1’i imam hatip liselerinde çocuklara ahlaki bir din eğitim verildiğini düşünüyor. İmam hatip liselerinde sadece din eğitimi verilmesine yüzde 47,1’lik bir kesim karşı çıktı. Yüzde 35,6’lık bir kesim ise imam hatip liselerinin sadece din eğitimi vermesi gerektiğini savundu. İmam hatip liselerinin sadece din hizmetlerine yönlendirilmesini savunanların oranı ise yüzde 34,7 olarak belirlenirken, savunmayanların oranı ise yüzde 39 oldu.
DERSLİK AÇIĞI ÜZERİNDE ÇALIŞILMALI
Toplantının devamında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan TİMAV Başkanı Abdullah Ecevit Öksüz, bir basının mensubunun 28 Şubat sürecinin ardından kapanan veya başka kurumlara geçen binaların geri alınması ile ilgili bir çalışmalarının olup olmadığını, ayrıca derslik ve öğretmen açığı ile ilgili yapılan çalışmaları sordu. TİMAV Genel Başkanı Abdullah Ecevit Öksüz, “28 Şubat süreciyle gasp edilen okullar vardı. Bu okulların geri kazandırılması için Türkiye genelinde çalışmalar var. Ayrıca yeni binaların yapılması için çalışmalar yürütülüyor. Milli Eğitim Bakanlığı, nasıl ki normal bir okul inşası yapabiliyorsa, imam hatip okullarının inşasını da üstlenmelidir. Bu zamana kadar yapılan bütün imam hatip okulları hayırseverlerin katkısı ile yapılmıştır. Bizim amacımız imam hatip lisesine gitmek isteyip de gidemeyen tek genç kardeşimizin kalmamasıdır. Bu açıdan, yeni binaların yapılması elzemdir. Diğer taraftan talep çok olacağı için öğretmen açığı da doğacaktır. Bu açığın giderilmesi için ciddi bir öğretmen alımı yapılması gerekmektedir. Bu konuda da çalışmalarımız sürüyor” ifadelerini kullandı.